royal

Delivering the puns: Royal baby is front page news around the world

July 23, 2013 at 7:46 AM ET

Royal baby headlines in Britain's Sun and Mirror newspapers
The Sun, Daily Mirror
The Sun tabloid changed its name to The Son

LONDON -- The arrival of Britain’s royal baby made headlines around the world Tuesday, as newspapers from London to Sydney led with the news on their front pages.

“It’s A Boy” said the U.K.’s Daily Telegraph, Daily Express and Daily Star newspapers next to pictures of the Duchess Kate or the Buckingham Palace easel on which the official announcement was placed.

One newspaper went a stage further: Murdoch-owned tabloid The Sun changed its own title masthead to The Son for a special edition.

Pictures of well-wishers made the front pages of the Washington Post and LA Times.
Los Angeles Times, The Washingto
Pictures of well-wishers made the front pages of the Washington Post and LA Times.

In the U.S., the Los Angeles Times went for a royal pun with the front-page headline "The prince of wails has arrived," while the Washington Post also chose a picture of well-wishers outside Buckingham Palace for its main image.

Britain’s Times ran a wrap-around picture on its front and back page with the headline "Welcome to the world, while The Mirror showed a picture of the parents alongside the headline “Our Little Prince.”

The Guardian and The Daily Telegraph newspapers cover the royal baby.
The Guardian, The Daily Telegrap
The Guardian and The Daily Telegraph newspapers in London.
The Times used a wrap-around picture of the royal couple on its front and back cover.
The Times
The Times used a wrap-around picture on its front and back cover.
The front pages of Britain's I newspaper and the Daily Star
The i, Daily Star
The front pages of Britain's I newspaper and the Daily Star

Some were a little more tongue-in-cheek: The “I” newspaper chose the headline “Born to rule.”

The Daily Mail meanwhile, chose to focus on the next king, Prince Charles. “Oh boy! One’s a grandpa,” read the headline, next to picture of the first in line to the throne.

The front pages of the Daily Mail and Daily Express newspapers in Britain.
Daily Mail, Daily Express
The front pages of the Daily Mail and Daily Express newspapers in Britain.

In Australia, where the queen remains the official head of state, the Sydney Morning Herald focused on the gender of the royal baby, saying: “It's a boy: William and Catherine have a son,” while one of their columnists wryly suggested the future king should be named Kevin after the prime minister, Kevin Rudd.

The cover of Britain's satirical magazine Private Eye struck a different tone.
Private Eye
The cover of Britain's satirical magazine Private Eye struck a different tone.

For those who found all the royal news a little too much to bear, there was relief in the form of British satirical magazine Private Eye, whose cover on Tuesday read: "WOMAN HAS BABY."

TOP