1. Headline
  1. Headline
NBC News

A story published on Jan. 8 incorrectly reported that a Superior Court judge ruled that the mother of Michael Jackson, Katherine Jackson, will not get a new trial in a negligence case against a concert promoter. A ruling has not yet been issued.

  1. More from TODAY.com
    1. Joan Rivers' daughter Melissa offers thanks for 'love and support'

      Melissa Rivers, the daughter of comedian Joan Rivers, has arrived at the New York City hospital where her mother was rushe...

    2. Reese Witherspoon channels 'Pink Lady' to cheer 4-year-old boy with cancer
    3. 'What I always wanted': 'Paralyzed bride' expecting first child through surrogate
    4. 9 things this family learned by giving up junk food
    5. Angelina Jolie and Brad Pitt's marriage: Are the odds in their favor?

A Nov. 12 story about a drone crash in Lake Ontario and a photo in a slideshow about drones published April 24 gave an incorrect number for the range of an MQ-9 Reaper. It is 1,150 miles, according to a U.S. Air Force fact sheet.

A story published on Oct. 22 wrongly stated that Abu Anas al-Libi had pleaded guilty to charges stemming from the 1998 bombing of two American embassies in Africa. He pleaded not guilty.

A story published on Oct. 12 incorrectly identified a person seen being honored by an Islamic group in Tripoli, Libya, as Abu Anas al-Libi, the reputed al Qaeda leader seized by U.S. commandos there on Oct. 5. It subsequently became clear that the man in the photo was not al-Libi, who is currently in New York, facing federal conspiracy charges in connection with the 1998 bombing of two U.S. embassies in Africa.

A story reported by the TODAY broadcast on October 13 said a Costco store in San Francisco, Calif., recalled nearly 40,000 pounds of rotisserie chicken due to concerns about salmonella poisoning. According to the USDA, the recall includes Kirkland Signature Foster Farms rotisserie chickens. We said the salmonella outbreak killed more than 300 people, which is not accurate. It has made 300 people ill.

An Aug. 20 article referred to Mark Siegel, a partner with Washington, D.C.-based law firm Locke Lord Strategies, as a lawyer. Siegel has earned a Ph.D, M.A. and B.A.

In a story on August 2, Reuters cited Iran's student news agency as reporting that Iranian President-elect Hassan Rowhani had said that Israel is “a wound that has sat on the body of the Muslim world for years and needs to be removed.” However, other Iranian state media later said Rowhani had been misquoted.

A July 24 article incorrectly stated that NBC News that it was the first news organization to bring video cameras into the CIA museum at the agency’s headquarters in Langley, Va. It was the actually the first news organization to visit the museum since it was expanded to its present size.

A NBC News article on July 23 misstated the TSA budget for FY 2013. The correct figure is $7.55 billion.

A July 19 article on private use of license plate reader technology misstated Michael Katz-Lacabe's position on the San Leandro, Calif., school board. He is a board member and a former board president. The article also misstated the acreage of the Arden Fair Mall in Sacramento; it covers 77 acres.

A July 9 article on a lawsuit seeking to force the American Quarter Horse Association to register cloned horses said quarter horse racing is the second-most-popular form of equine racing in the U.S. It is third, behind thoroughbred and standardbred racing.

A NBC News article on July 6 misstated the number of people who died when a regional air carrier crashed in upstate New York in February 2009. The correct figure was 50.

A story on June 21 misattributed a quote to Masha Lipman, head of the Carnegie Moscow Center's society and regions program.

An Associated Press story on June 13 incorrectly translated the wording of a speech by Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan as "troublemakers" instead of "lawbreakers". It also incorrectly stated that Erdogan had set a 24-hour deadline for protesters to leave Taksim Square.

A May 28 article on the prospective sale of armed drones by a South African manufacturer stated that there are no international restrictions on the sale of weaponized UAVs. It should have stated that there are no international treaties on such sales. The Missile Technology Control Regime and the Wassenaar Arrangement include voluntary controls on export of UAV technology.

In a story published on May 20 officials misstated the number of robbers who tried to hold up a bank in southern Israel. Officials eventually revised down the number of robbers from two to one.

A story published on May 17 misreported details of Raffaele Sollecito’s role in the trial of the death of Meredith Kercher; he did not implicate Amanda Knox in the murder.

A story published on May 14 misattributed a quote from President Barack Obama to Retired Gen. James Clapper, the director of national intelligence.

A story published on May 12 misstated the day when Pope Francis washed the feet of a young Muslim woman.

A story published on May 11 misstated the standard wages of Bangladeshi garment workers "as being as little as $51 per week." The correct figure is $51 per month.

A story published on May 6 misstated the number of luxury hotels in the occupied West Bank.

An article on April 29 misstated the height of Everest. It is approximately 29,035 feet, not 29,965 feet.

An April 18 article on a massive blast at a fertilizer storage facility that West, Texas, stated that the plant operator did not disclose the presence of ammonium nitrate in a risk management plan filed with the U.S. Environmental Protection Agency in 2012. Reuters subsequently reported that ammonium nitrate isn't covered under the requirements for risk-management plans. However, the facility also was not registered, as required, with the U.S. Department of Homeland Security.

A story published on April 16 wrongly attributed a quote to John Williams of International SOS China. The comment was made by Dr. Tristan Evely.

A photo caption appearing on a story published on April 10 did not make clear that the text of a tweet had been translated into English from Arabic using Google Chrome. The image has been removed.

A story published on April 4 misstated the size of the Communist Party of Great Britain. It has fewer than 1,000 members, not “a few thousand.”

A story published on March 19 misidentified a suspect who was arrested in connection with the death of U.S. journalist Daniel Pearl. His name is Qari Abdul Hayee.

A Jan. 23 report on NBCNews.com and the TODAY Show quoted investor Howard Kreier saying that he had sold a million-dollar Long Island home based on investing losses in 2008. In fact, he sold the home in 2005.

A story reported by TODAY Moms, the TODAY broadcast and Weekend TODAY broadcast the week of Feb. 24 has been revealed as a hoax. The woman who claimed she won a $5,000 contest on a baby-name website to have an online vote determine her child’s name is actually an actress, hired by the website’s founder to drum up publicity, the actress and website founder confessed.

A story published by NBCNews.com on March 1 misstated the State Department's projection of the number of construction jobs the Keystone XL pipeline project would create. The department's draft environmental impact statement said the project could create about 42,000 jobs during the construction period, about 3,900 of them directly employed in construction activities. The report noted that after construction is completed, the project would generate 35 permanent and 15 temporary jobs, primarily for routine inspections, maintenance and repairs.

A story published on March 2 misspelled the name of Cuba's Miguel Diaz-Canel.

A story published on Feb. 19 stated that diamonds stolen from a plane at an airport in Belgium were worth $467 million. The report, by Reuters, cited Belgian state broadcaster VRT. However, a spokeswoman for the Antwerp Diamond Centre later said the value may be closer to $50 million.

In a story published by NBC Sports on Feb. 4, ProBasketballTalk incorrectly referred to a May 2003 document as an addendum to the Kings’ 1992 ownership agreement. The May 2003 document is self-described as a proposal, which, if approved, would constitute a basis for an amendment of the Kings’ partnership agreement. The version of the May 2003 document viewed by PBT was unsigned.

Stories published on Jan. 23 and Jan. 24 incorrectly stated when a plane went missing in Antarctica. The emergency signal was first heard at about 10 p.m. local time on Jan. 23 in Wellington, New Zealand.

In a story published Jan. 10, Katherine Webb was misidentified. She is Miss Alabama USA 2012, not Miss Alabama.

In a story published Dec. 20, Austal USA's chief financial officer was misidentified. His name is Brian Leathers, senior vice president and chief financial officer for Austal USA.

In a story published Dec. 14, in the immediate aftermath of the Newtown, Conn., school shooting, law enforcement sources misidentified the gunman as Ryan Lanza. NBCNews.com reported the mistaken name. Later, officials corrected the information and identified the gunman as Adam Lanza. NBCNews.com updated its reports to reflect the newest details on this developing story.

A story published on Dec. 14, misstated that the proposed Egyptian constitution stipulates that future defense ministers must be civilians. In fact, it stipulates that future defense ministers must be military officers.

As a result of a misunderstanding, a story published on Dec. 5 misstated an article of clothing that one of the people interviewed was wearing.

A story published on Nov. 28 misstated the age of Aleppo, Syria.

As a result of incorrect information provided by Italian police, a Nov. 2 story misidentified a suspect in a stabbing case. The suspect's name is Reid Alexander Schepis. The article also quoted a police official who alleged that Federica Malpeso and Andrea Rinaldi had taken ecstasy and hashish. On Saturday, prosecutor Pietro Pollidori stated in court that Federica Malpeso and Rinaldi had not taken drugs and had not been out with the victim, Fabio Malpeso, and Schepis on the night of the attack.

In a story published Oct. 9 in the U.S. News blog, Jeffrey Fritz, an attorney for a victim in the Jerry Sandusky case, said it was time to stop calling the young men abused by Sandusky “victims.” An earlier version of this report incorrectly attributed the statement.

An Oct. 2 video clip from Early TODAY misstated the length of a 13.5-foot alligator in Mississippi. The video has been expired and removed from the site.

A Sept. 25 story misstated the name of a German town where a bank robbery occurred.

A Sept. 20 story about a delayed flight out of New York's John F. Kennedy airport incorrectly identified the name of the airline. The delayed flight was American Eagle 3823. Both American Airlines and American Eagle are owned by AMR Corp.

A Sept. 7 Reuters story misstated the status of F. Lee Bailey, a member of O.J. Simpson’s 1995 murder defense team. Bailey is alive.

A photo showcased in the It’s a Snap photo gallery published on Sept. 6 contained an image that the photographer, a reader, later said was fabricated. The photo has been removed.

A Sept. 7 story said a 4-year-old beauty pageant contestant was seen on television puffing on a candy cigarette. In fact it was a stage prop, complete with fake ash.

An Aug. 30 Economy Watch story said gas prices hit a record high in the wake of Hurricane Isaac. The national average price for gas has risen to a record for this time of year, according to AAA, but not an all-time record.

The first version of an Aug. 28 US News story and headline on a federal court decision on Texas redistricting included incorrect information from Reuters. The decision dealt only with redistricting.

An Aug. 25 story about the death of U.S. astronaut Neil Armstrong misstated his last name in an initial version of the obituary.

An Aug. 17 US News story about a bus full of undocumented immigrants travelling across the U.S. incorrectly identified a woman's children who were arrested; it was her youngest daughter and her son, not two daughters.

An Aug. 15 story about Condoleezza Rice modeling for the NFL incorrectly identified Tom Brady’s wife.

An Aug. 14 story incorrectly identified the author of a Pew report on checking account fees.

A Feb. 3 story incorrectly identified a German neo-Nazi terror cell. It is known as the "National Socialist Underground."

Brigade Commander Col. James J. Mingus was not wounded in a suicide bombing attack in Kunar province, contrary to what was reported in an early version of an Aug. 10 story about an attack on U.S. forces in Afghanistan.

An Aug. 6 story on "20 places every American should see" misspelled the name of a musical venue in New Orleans. The correct name of the venue is Preservation Hall.

A July 26 story story misidentified the pets owned by Olympians Jonathan Horton and Merrill Moses. The dog Harley belongs to Horton and the dog Bella belongs to Moses.

A July 30 story from the Center for Public Integrity about the U.S. M1 Abrams tank incorrectly said the Pentagon spends $3 billion every 82 minutes. The Pentagon actually spends $3 billion in a little more than a day. Also, the story said that members of the House Armed Services Committee got $31,500 from General Dynamics during a two-week period in September last year. The correct figure is $30,500.

The headline of a July 12 US News story about the FBI reviewing cases for flawed evidence incorrectly characterized the evidence as contaminated. The FBI is investigating claims that evidence was exaggerated, not mishandled as the story initially stated.

A July 6 travel story included an incorrect Hotel Monaco location. The correct location is Hotel Monaco in Seattle.

On July 5 in a story about employment, msnbc.com incorrectly reported the number of jobs the U.S. economy gained in May 2012. It gained 69,000 jobs.

On July 5, in a story about lawmakers and other officials getting discount loans from the former Countrywide Financial Corp., the Associated Press reported erroneously what corporate board former Housing and Urban Development Secretary Henry Cisneros was on when his loan was processed. He was on Countrywide's board.

On July 2, NewsNation posted a Facebook Gut Check question asking whether Disney's slimmed down Ursula will sell better than the original. Disney responded by saying,

"In creating the Disney Villains Designer Collection, the Disney villains were re-imagined to create a line of dramatic, highly stylized dolls that serve as a fashion interpretation of these characters. While the Ursula doll in this collection was inspired by the look and feel of The Little Mermaid Broadway musical interpretation of the character, we also offer classic Disney villains product featuring the characters in their true-to-film look."

Due to a technical editing error, there was a repetition of one question and answer in the Nov. 15, 2011 TODAY show broadcast of a Bob Costas interview of Jerry Sandusky.

A June 18 story about European Commission President Jose Manuel Barroso’s response to criticisms by North American leaders misidentified his title. He was prime minister of Portugal from 2002 to 2004.

A June 13 story in the US News blog about a newspaper report on a fatal gunshot in Texas incorrectly described the wound as occurring from a ricochet. Hidalgo County Sheriff Lupe Trevino told The Monitor of McAllen, Texas, that the 17-year-old victim aimed at a butane gas tank, but then put the gun to his head and fired.

A June 10 story posted in the US News blog mistakenly identified the gender of 9-year-old twins killed in Alabama. They were a boy and a girl.

A June 7 post in the US News blog on a college graduation ceremony at Sing Sing prison incorrectly stated the recidivism rate among felons in New York state – the correct figure is 40 percent -- and the number of inmates who have attained degrees through programs funded by the Hudson Link nonprofit, which is 81.

In the June 6 recap of the CMT Awards, it was reported that the Derek Trucks Band was the back-up band performing on stage with country star Willie Nelson. It was the Zac Brown Band.

A US News post May 26 about a photo discovered in an old Polaroid camera incorrectly identified the city of residence of a man whose father was pictured as a young man. The son lives in Columbia, Mo. The father was divorced when he died.

A June 3 Center for Public Integrity post in the Open Channel blog incorrectly characterized the role that Dick DeVos Jr. played at Amway. He is a former CEO of the company, which was founded by his father.

On June 1, NewsNation posted a Facebook Gut Check question asking viewers whether a middle school dance should have a VIP room. The middle school in question, New West Charter, responded saying the following:

“The recent dance was designed entirely by New West students and took place on a small outdoor blacktop area at the front of the school building. The theme of the dance was "Hollywood" with students dressing up in their favorite Hollywood character costumes. The open blacktop area had a photo booth, a small red carpet and a ribbon around a small space (approximately 5X10 feet) that was called a “VIP spot.” All students were free to enter the entire blacktop area including the area with the red ribbon, for no additional charge. There were no extra privileges or anything else associated with the so-called “VIP spot.” The feedback we received is that all students enjoyed the event and took pride in designing such a popular theme. “

A Motley Fool story published on msnbc.com May 23 incorrectly characterized the British company Standard Chartered. The story has been corrected.

An earlier version of a May 23 story about a surveillance video that showed a man putting a boy in a washing machine incorrectly identified the adults in the video as the boy's parents. The story was updated after the boy's mother later identified the woman in the video as a babysitter and the man as someone unknown to her.

A May 20 breaking news alert about the death of Robin Gibb misspelled the late singer's name as Robin Gobb. The error was also transmitted on the @msnbc_breaking twitter account.

A May 18 story from The Hollywood Reporter reported that Facebook’s IPO would make U2 singer Bono the richest musician in the world. A spokesman for the firm the singer is part of told TODAY.com that “the vast majority” of the firm’s money is invested on behalf of pension funds, endowments and institutions, not individuals, and Bono himself told msnbc’s Andrea Mitchell reports of his potential wealth were incorrect.

Due to an editing error, a May 15 post in the Open Channel blog about al-Qaida leader Alman al-Zawahiri releasing an audio message about the change of government in Yemen incorrectly identified the location of the Arabian Peninsula country.

A Reuters story that appeared Monday, May 14, on msnbc.com about India's efforts to reduce purchases of Iranian oil was withdrawn by the news agency. Reuters said a U.S. diplomat's comments, on which the story was based, were misheard.

A May 10 post in the Bottom Line blog incorrectly reported that the site of a Seattle fund-raising brunch for President Barack Obama was for sale. A separate, nearby home owned by the couple that hosted the brunch is for sale. The post has been corrected.

A May 3 story on TODAY.com reported an erroneous figure for average spending on prom by U.S. families, based on a survey commissioned by Visa. A detailed examination of the survey data by msnbc.com has concluded that the reported results were misleading. Only 18 percent of parents with teens in the survey said they would spend more than $500.

A May 7 post in Technolog incorrectly referred to Justice Dept. attorney Jason Weinstein's comments about location-based warrants as applying to GPS, when in fact they only applied to location data from cell towers. Also, Ron Wyden, a Democratic senator from Oregon, was incorrectly identified as "Ron Wyden, a Democratic Representative from Massachusetts."

An April 27 story reported that a Mexican woman is pregnant with nine babies. Her story turned out to be untrue, according to according to El Diario de Coahuila, the local newspaper in the town were the woman lives.

An April 22 story about Frida Kahlo incorrectly cited the year of her death. The Mexican artist died in 1954.

A caption on a photo that appeared on an April 24 story about California's death row incorrectly stated the year of Oregon's last execution. It was in 1997, according to an Oregon Department of Corrections spokeswoman. The photo showed the execution chamber prepared for inmate Gary Haugen. But Haugen received a reprieve in November and is still on death row, the spokeswoman said.

An April 25 story about the Supreme Court's review of an Arizona immigration law erroneously described a portion of the law. The section in question requires that police try to determine the immigration status of people whom they arrest or stop for other reasons if there's reasonable suspicion that the person is in the country illegally.

An April 12 TODAY broadcast clip inaccurately reported that a Chicago penthouse apartment was being sold by the actor John Cusack. The apartment formerly belonged to Cusack. That portion of the broadcast clip has been removed from our site.

An April 11 story featured several photos from a Widener University Art Gallery exhibit that depict dogs who sailed on the Titanic. Msnbc.com has learned some images featured on our story and in the exhibit are not authentic, but rather were intended as representations of the breeds on board. Rebecca Warda, collections manager at the gallery, said the exhibit will be updated with signs clearly indicating which images are historically accurate and which are representations. The photos have been removed from msnbc.com.

The TODAY show broadcast truncated a portion of George Zimmerman’s conversation with a police dispatcher, and that truncated interview appeared on TODAY.com and msnbc.com. The video was removed from the site on March 30, as NBC News launched an internal investigation. On April 3, NBC News issued this statement: “During our investigation it became evident that there was an error made in the production process that we deeply regret. We will be taking the necessary steps to prevent this from happening in the future and apologize to our viewers.”

A March 21 story about the Trayvon Martin shooting in Sanford, Fla., initially truncated a transcription of George Zimmerman's conversation with a police dispatcher. The truncated quote made it seem that Zimmerman, acting as a neighborhood watch, brought up the race of the Miami teenager he was following in his neighborhood. Martin was later shot during a confrontation with Zimmerman. During the conversation, the police dispatcher asked Zimmerman specifically about the teen’s race and he answered.

A March 29 TODAY health story contained the incorrect recommended serving size and nutritional information for Smucker's Uncrustables Peanut Butter and Grape Jelly Sandwich. Also, a related TODAY broadcast video contained an error and has been expired and removed from the site.

A March 25 column incorrectly characterized how patients typically fare after getting a left-ventricular assist device (LVAD). Studies show that many patients improve and experience better quality of life on an LVAD. The device is approved to be used in two ways, as a Bridge-To-Transplant for those who qualify for a transplant and as Destination Therapy for those who do not.

A March 21 TODAY broadcast clip reported that a Dutch engineer had taken flight with bird-like wings strapped to his arms after designing the contraption over an 8-month period. Filmmaker and animator Floris Kaayk has since admitted to having fabricated the video, and asserts that the footage does not show actual persons or events, which msnbc.com reported in a March 22 story . The broadcast clip has been removed from our site.

A March 21 story about the siege at the house of the gunman suspected of killing four people at a Jewish school in France contained reference to a Reuters report that said he had escaped from a prison in Afghanistan in 2008. Reuters has issued a correction saying that report was incorrect.

A March 19 post in the Life Inc. blog about workers who were reportedly fired for wearing orange shirts incorrectly used a term regarding Florida's labor laws and employee terminations. The story has been corrected to say that Florida is an at-will state, where employees can be terminated without cause.

A March 6 post in the TODAY Moms blog incorrectly stated the amount of money Debbie Stier has spent in pursuit of her project to achieve a perfect SAT score.

A March 1 story in the Bottom Line blog included incorrect data on the number of small businesses offering paid sick leave. The story has been corrected.

A previous version of a Feb. 28 post in the Vitals blog about teens and PTSD following school shootings incorrectly stated that a number of students had information about threats prior to the 2007 Virginia Tech shooting; research in fact revealed that about 40 students had information about threats leading up to the 2001 Santee, Calif., school shooting.

In a previous version of a post in the US News blog about the arrest of Texas Christian University students on drug charges, Fort Worth police incorrectly identified a former student arrested in the case. Austin Williams Carpenter, 26, is not involved in the case, NBCDFW.com reported.

A previous version of a Reuters story published Feb. 14 about a lawsuit filed by Costa Concordia survivors listed an incorrect number of passengers who died in the wreck. Seventeen are known dead and 15 are missing.

The Feb. 1 TODAY broadcast clip referred to in the comments of a story about a voluntary Pfizer drug recall has been taken down due to an error. Statement from TODAY: Earlier this week we reported on a voluntary recall by Pfizer of its contraceptive pill Lo/Ovral-28. During the segment, we mistakenly showed video of another contraceptive, Loestrin, which is manufactured by a different company and is not the subject of a recall. We regret the error.

A Reuters article published Oct. 19 about a Florida school trying to retrieve prizes with racy images incorrectly characterized them as being of nude women or X-rated. The pictures found hidden beneath some of the bracelets' cloth coverings were of women in scanty bikinis.

An article published Oct. 17 about a father accused of letting his 9-year-old drive incorrectly identified him. He is Shawn Russell Weimer, not Weimer Shawn Russell.

An article on inexperienced public schools teachers published on Sept. 26 incorrectly stated that the average level of experience in 2007-2008 was one to two years. The figure was the mode of experience, or the single most-common level in the spectrum of teacher experience.

Because of an editing error at msnbc.com, the acronym NYPD was replaced by another word in a Sept. 22 Associated Press story about New York police spying on U.S. citizens .

The original version of a Sept. 12 story about the "If I Die" Facebook app incorrectly stated that it was malware. In fact, the "If I Die" Facebook app is not what was considered malware. Rather, there is an email going around with attached malware masquerading as the app. We regret the error and any confusion it may have caused. The article has been updated to reflect the correct information.

In a Sept. 1 story about how tourism to Gulf Coast beaches is rebounding after the 2010 BP oil spill, The Associated Press misidentified Laura Lee's employer. Lee is spokeswoman for Pensacola Bay Area Convention & Visitors Bureau, not for The Bay County Tourism Development Council. The story has been corrected.

In a Sept. 8 story about a South African girl with progeria , The Associated Press erroneously reported that Ontlametse Phalatse is the first black child diagnosed with the aging disease. The Progeria Research Foundation said it is aware of two other cases of black children diagnosed with progeria who have died. The AP also erroneously reported that two South Africans have been diagnosed with the disease. The foundation said more than two South Africans have been diagnosed and that two, including Phalatse, remain alive. The AP also erroneously reported that the number of children diagnosed has risen from 48 to 80 worldwide. The foundation said the number has increased by 48 percent — from 54 to 80. The story has been corrected.

The NBC News Twitter account, @NBCNews, was hacked late on Sept. 9, resulting in false reports that there had been an airplane attack at Ground Zero in New York. The account was quickly taken offline and NBC News issued a statement apologizing for "the scare that could have been caused by such a reckless and irresponsible act."

A Technolog post on Aug. 18 about free airport cellphone charging stations that can be configured to harvest cellphone data and install malware on devices included an image of a Samsung charging station. Samsung’s charging stations do not interface with a device’s data and are safe to use in this manner, the company says. The image was removed from the post Aug. 19.

A PhotoBlog post on Aug. 3 about the mayor of Vilnius, Lithuania, crushing a Mercedes sedan with an armored personnel carrier in a campaign against illegal parking included an image in which a person was digitally removed. The photo was handed out by the mayor's office and distributed by The Associated Press and other news organizations. A video accompanying the story and blog post showed the person riding in the carrier behind the mayor. A PhotoBlog post on Aug. 16 details the AP's correction.

An article Aug. 4 incorrectly attributed statistics and a quotation on consolidation of school districts. It was John Musso, executive director of the Association of School Business Officials International, who said the number of U.S. school districts had fallen from about 120,000 in the 1940s and 1950s to 15,000 in 2008. Musso, not Dan Domenech of the American Association of School Administrators, said: "We haven't seen consolidation for quite a while. It’s slowed down until right about now, but there are some consolidations going on just because of the economy."

A Reuters story published July 18 on the practice of "robo-signing" foreclosures mischaracterized statements of David Stevens, president of the Mortgage Bankers Association. The story has been corrected with more complete quotes.

A caption in The Week in Sports Pictures incorrectly identified players in the photo. Panama's Darwin Pinzon is in the center, keeping the ball from three players from Mexico.

An earlier version of a June 17 article on ConsumerLab's new report on multivitamins did not make clear that the ingredients in the Hero Nutritionals Yummi Bears are in compliance with the Daily Value standards set by the federal Food and Drug Administration. ConsumerLab instead evaluated the supplement using the more recent standards established by the Institutes of Medicine for upper tolerable limits. Dr. Tod Cooperman stated that excessive Vitamin A levels have been linked to liver abnormalities and other health concerns but he was not speaking specifically about any particular multivitamin tested by his company.

A June 13 report on problems facing Prince George's County, Md., erroneously reported that District Heights resident Yvonne Brown is black.

A June 12 report , "New rules to rein in for-profit colleges," incompletely reported the status of a lawsuit against Westwood College and its parent, Alta College Inc. The article referred to the case as a class action — and quoted a former student who sought to join the suit making critical comments about Westwood — without noting that the application of other students to join the suit has yet to be decided. The case has one plaintiff on record. The article also reported that the case had been transferred from U.S. District Court to a Wisconsin state court but failed to note that the order has been stayed pending Alta's motion to reconsider. The article has been revised.

In a June 7 blog post and video clip, we reported a Dutch woman's claim that she had her Facebook friends tattooed on her arm and showed video of the supposed tattoos. In fact, the story was an advertising stunt by a tattoo shop, and the tattoos weren't real.

A June 8 story about recall elections in Wisconsin incorrectly said the split in the Wisconsin U.S. House delegation was four Republicans and four Democrats. It is five Republicans and three Democrats. The story has been corrected.

A May 25 Overhead Bin blog post incorrectly identified a photographer who swam with jellyfish as Saroch Jacobs. His name is Sarosh Jacob. The story has been corrected.

A May 6 story about the military personnel involved in the raid on Osama bin Laden incorrectly identified an Army Special Operations unit as Knight Stalkers. They are known as Night Stalkers.

© 2013 NBCNews.com  Reprints